Praktické informace k vyúčtování
- vyúčtování se provádí jednou za rok, zpravidla k 31.12.(zúčtovací období)
- vyúčtování musí být provedeno nejpozději do 4 měsíců od ukončení zúčtovacího období tzn. do 30.4.
- splatnost(přeplatků-nedoplatků) je do osmi kalendářních měsíců po uplynutí zúčtovacího období tzn. do 31.8.
- reklamaci je možno uplatnit do 30 dnů po obdržení vyúčtování
- lhůty jsou dány předpisem č. 67/2013 Sb.
Naše družstvo, pokud jsou známy všechny odečty tepla,SV a TUV v domě, provádí vyúčtování ještě před termínem 30.4. z toho se dále odvíjejí lhůty jak
pro reklamace tak pro splatnost (přeplatků/nedoplatků) veškeré lhůty jsou uvedeny v zaslaném vyúčtování,
které je vždy předáno předsedovi SVJ, který je následně předá vlastníkům v domě.
Reklamaci je vždy nutné podat písemně a zaslat na adresu našeho družstva nebo prostřednictvím členů výborů Společenství vlastníků.
Po uplynutí reklamační lhůty jsou přeplatky z vyúčtování vráceny buď poštovní složenkou (automaticky) nebo zasláním na
účet, který je třeba nahlásit písemně ještě před odesíláním peněz(nejlépe v měsíci únor-březen).
Složenkou lze peníze vyzvednout ve lhůtě na ní uvedené a na kterékoli poště v ČR. Po propadnutí složenky se přeplatek znovu
nezasílá, je třeba si předem telefonicky domluvit jeho vyzvednutí na pokladně družstva - vzít sebou nevyzvednutou složenku.
Informace k převodu bytu mezi vlastníky
Pokud prodáváte nebo kupujete byt, je vždy povinností nového vlastníka tuto změnu ohlásit
Společenství vlastníků jednotek(výboru společenství), §1177 zákon č.89/2012 Sb.
Nahlášení změny je i v zájmu prodávajícího z důvodu vyúčtování záloh za jednotlivé služby především tepla,SV,TUV.
Pokud nejsou ohlášeny změny a provedeny meziodečty služeb v prodávaném bytě, je postupováno dle vyhlášky č.269/2015 Sb.,
to má pak za následek ve většině případů nedoplatek z vyúčtování, který pak musí bývalý vlastník zpětně zaplatit.
Doporučujeme proto v takovém případě co nejdříve nahlásit změny ve vlastnictví k bytu u našeho družstva, kde vyřídíme vše potřebné. Vhodné je, pokud přijdou prodávající s kupujícím společně.
Odvoz komunálního odpadu
Od 1.1.2021 dochází ke zmněn způsobu úhrad za svoz komunálního odpadu v Mariánských Lázních.
Od 1.7.2008 sváží odpad T.D.S. Mariánské Lázně
Termíny svozu :Pondělí - Sídliště VORA (Za tratí, Podhorská, Dyleňská)
Úterý - Sídliště Panská Pole (Janáčkova, Mánesova, Libušina, Husova, Na třešňovce, Na výsluní, Stavbařů)
- ulice Nákladní, Dřevěná Bezejmenná, Družstevní
Středa - Úšovice (Hroznatova, Tepelská, Kubelíkova, Americká, Skalníkova, Česká, 17.listopadu)
Svoz je vždy 1 x týdně.
Každý vchod bude mít číslem popisným označen svůj kontejner, který je možno si zamykat, je však důležité, aby v den svozu(ráno nebo den před) byl otevřen !!!!. (Označení bude platné od září/říjen 2008).Kontejnerů na tříděný odpad přibylo.
Svoz tohoto odpadu je následující :
Každý týden 2x.
Plast : Pondělí a Čtvrtek
Papír : Úterý a Pátek
Sklo : 1 x za 14 dní zatím není rozhodnuto - doplníme až budeme vědět.
Snažte se třídit, komu nebude stačit kontejner, bude si muset objednat kontejner navíc samozřejmě za úhradu.
Mapky s umístěním kontejnerů a počet pro jednotlivé vchody bude k dispozici zástupcům SVJ na SBD Život.
Mapka - sídliště VORA -- kontejnery se vyváží ve čtvrtek
Mapka - sídliště Panská pole -- kontejnery se vyváží v úterý
Mapka - sídliště Úšovice -- kontejnery se vyváží ve středu
Mapka - střed města
U map najetím myši na stanoviště zjistíte počet kontejnerů velikost a vchody ke kterým patří.
Ceny za svoz komunálního odpadu :Velikost kontejneru | četnost svozu | Cena za měsíc (bez DPH) |
---|---|---|
120 litrů | 1 x týdně | 144,25 Kč |
240 litrů | 1 x týdně | 288,58 Kč |
660 litrů | 1 x týdně | 771,75 Kč |
1100 litrů | 1 x týdně | 1127,50 Kč |
Sazba DPH 15%
(ceny platné k 1.7.2014)