AKTUALITY

21.10.2015

Nová vyhláška . 269/2015 Sb. rozútování náklad na teplo a teplo vodu platná od 1.1.2016

5.9.2016

Pepoet náklad na teplo dle nové vyhlášky(50/50,60/40,70/30) - vybraný dm.

13.1.2025

Od 1.1.2025 se zdražuje vodné o cca 4,4,% - 1m3 studené vody 131,60 K. Teplárna zlevuje o 2,7 % oproti prmru roku 2024.

TOPlist

PPAS a.s.

Praktické informace k vyúčtování

- vyúčtování se provádí jednou za rok, zpravidla k 31.12.(zúčtovací období)
- vyúčtování musí být provedeno nejpozději do 4 měsíců od ukončení zúčtovacího období tzn. do 30.4.
- splatnost(přeplatků-nedoplatků) je do osmi kalendářních měsíců po uplynutí zúčtovacího období tzn. do 31.8.
- reklamaci je možno uplatnit do 30 dnů po obdržení vyúčtování
- lhůty jsou dány předpisem č. 67/2013 Sb.

Naše družstvo, pokud jsou známy všechny odečty tepla,SV a TUV v domě, provádí vyúčtování ještě před termínem 30.4. z toho se dále odvíjejí lhůty jak pro reklamace tak pro splatnost (přeplatků/nedoplatků) veškeré lhůty jsou uvedeny v zaslaném vyúčtování, které je vždy předáno předsedovi SVJ, který je následně předá vlastníkům v domě.

Reklamaci je vždy nutné podat písemně a zaslat na adresu našeho družstva nebo prostřednictvím členů výborů Společenství vlastníků.

Po uplynutí reklamační lhůty jsou přeplatky z vyúčtování vráceny buď poštovní složenkou (automaticky) nebo zasláním na účet, který je třeba nahlásit písemně ještě před odesíláním peněz(nejlépe v měsíci únor-březen).
Složenkou lze peníze vyzvednout ve lhůtě na ní uvedené a na kterékoli poště v ČR. Po propadnutí složenky se přeplatek znovu nezasílá, je třeba si předem telefonicky domluvit jeho vyzvednutí na pokladně družstva - vzít sebou nevyzvednutou složenku.

Vzor vyúčtování

Informace k převodu bytu mezi vlastníky

Pokud prodáváte nebo kupujete byt, je vždy povinností nového vlastníka tuto změnu ohlásit Společenství vlastníků jednotek(výboru společenství), §1177 zákon č.89/2012 Sb.

Nahlášení změny je i v zájmu prodávajícího z důvodu vyúčtování záloh za jednotlivé služby především tepla,SV,TUV. Pokud nejsou ohlášeny změny a provedeny meziodečty služeb v prodávaném bytě, je postupováno dle vyhlášky č.269/2015 Sb., to má pak za následek ve většině případů nedoplatek z vyúčtování, který pak musí bývalý vlastník zpětně zaplatit.

Doporučujeme proto v takovém případě co nejdříve nahlásit změny ve vlastnictví k bytu u našeho družstva, kde vyřídíme vše potřebné. Vhodné je, pokud přijdou prodávající s kupujícím společně.

Odvoz komunálního odpadu

Od 1.1.2021 dochází ke zmněn způsobu úhrad za svoz komunálního odpadu v Mariánských Lázních.

Ceny za svoz komunálního odpadu :
Velikost
kontejneru
četnost
svozu
Cena za rok
120 litrů1 x týdně4.056 Kč
240 litrů1 x týdně8.112 Kč
660 litrů1 x týdně22.308 Kč
1100 litrů1 x týdně37.180 Kč

(ceny platné k 1.1.2025)