Praktické informace k vyúčtování
- vyúčtování se provádí jednou za rok, zpravidla k 31.12.(zúčtovací období)
- vyúčtování musí být provedeno nejpozději do 4 měsíců od ukončení zúčtovacího období tzn. do 30.4.
- splatnost(přeplatků-nedoplatků) je do osmi kalendářních měsíců po uplynutí zúčtovacího období tzn. do 31.8.
- reklamaci je možno uplatnit do 30 dnů po obdržení vyúčtování
- lhůty jsou dány předpisem č. 67/2013 Sb.
Naše družstvo, pokud jsou známy všechny odečty tepla,SV a TUV v domě, provádí vyúčtování ještě před termínem 30.4. z toho se dále odvíjejí lhůty jak
pro reklamace tak pro splatnost (přeplatků/nedoplatků) veškeré lhůty jsou uvedeny v zaslaném vyúčtování,
které je vždy předáno předsedovi SVJ, který je následně předá vlastníkům v domě.
Reklamaci je vždy nutné podat písemně a zaslat na adresu našeho družstva nebo prostřednictvím členů výborů Společenství vlastníků.
Po uplynutí reklamační lhůty jsou přeplatky z vyúčtování vráceny buď poštovní složenkou (automaticky) nebo zasláním na
účet, který je třeba nahlásit písemně ještě před odesíláním peněz(nejlépe v měsíci únor-březen).
Složenkou lze peníze vyzvednout ve lhůtě na ní uvedené a na kterékoli poště v ČR. Po propadnutí složenky se přeplatek znovu
nezasílá, je třeba si předem telefonicky domluvit jeho vyzvednutí na pokladně družstva - vzít sebou nevyzvednutou složenku.
Informace k převodu bytu mezi vlastníky
Pokud prodáváte nebo kupujete byt, je vždy povinností nového vlastníka tuto změnu ohlásit
Společenství vlastníků jednotek(výboru společenství), §1177 zákon č.89/2012 Sb.
Nahlášení změny je i v zájmu prodávajícího z důvodu vyúčtování záloh za jednotlivé služby především tepla,SV,TUV.
Pokud nejsou ohlášeny změny a provedeny meziodečty služeb v prodávaném bytě, je postupováno dle vyhlášky č.269/2015 Sb.,
to má pak za následek ve většině případů nedoplatek z vyúčtování, který pak musí bývalý vlastník zpětně zaplatit.
Doporučujeme proto v takovém případě co nejdříve nahlásit změny ve vlastnictví k bytu u našeho družstva, kde vyřídíme vše potřebné. Vhodné je, pokud přijdou prodávající s kupujícím společně.
Odvoz komunálního odpadu
Od 1.1.2021 dochází ke zmněn způsobu úhrad za svoz komunálního odpadu v Mariánských Lázních.
Velikost kontejneru | četnost svozu | Cena za rok |
---|---|---|
120 litrů | 1 x týdně | 4.056 Kč |
240 litrů | 1 x týdně | 8.112 Kč |
660 litrů | 1 x týdně | 22.308 Kč |
1100 litrů | 1 x týdně | 37.180 Kč |